HOME

We can change quiet students to active participants in the book discussion community.

How can three-sentence method develop students’ discussion skills?

Hidefumi Arimoto


和文要約

話せない子が話せるようになる三文スピーチの指導技術

ありもと ひでふみ


Developing writing ability by book club in a special classroom:

Focusing on relation between number of characters and question types.

Yukari  Matsubara  &  Hidefumi  Arimoto
翻訳
特別支援学級におけるブッククラブによる作文力の向上
―文字数の向上と問いの種類に着目してー(簡略版)
松原ゆかり ありもとひでふみ

What kinds of questions do encourage students to response?

From a kindergarten picture book read aloud lesson

Hidefumi Arimoto
翻訳

どんな質問が児童の反応を活発にするか?

韓国の幼稚園の英語のリードアラウドの授業から

ありもとひでふみ

Arimoto, Multi Centered Situated Learning: Reconsidering" Legitimate Peripheral Participation pp2-22, Research Bulletin of the National Institute of Research Institute of Japan, 1997 No.28

Arimoto, Development of Curricula and Methods for Training and Student Assessment to Foster Reading Literacy, 2009, National Institute of Educational Research, *[25]

 

Japanese papers

「にじいろのさかな」で楽しくブッククラブ―ロールプレイの導入で子どもの心を開くー、ブッククラブ研究2017(掲載予定)、日本ブッククラブ協会*

 

Book Club by “Rainbow Fish”-Open Children’s mind by roll playing (now printing) Book Club Study, 2017, Japan Book Club Association

ブッククラブで子どもの心を開く―「にじいろのさかな」で楽しくロールプレイ、ブッククラブ研究2017(掲載予定)、日本ブッククラブ協会*

 

Arimoto, Open the minds of students by book club-roll playing with “Rainbow Fish”.(now printing) Book Club Study, 2017, Japan Book Club Association

「リスニングサービス」における学習の拡張:少女たちが耳を傾けるとき

 

国立教育研究所研究集録 38 1999.3 Arimoto, Expanding learning by listening service of high school girls of U.K., National Institute for Educational Research 38.

いじめや暴力を解消するためのピアサポートの学習―学習理論によるピアサポートの評価

 

国立教育研究所研究集録 37 1998.9 Arimoto, Peer support for reducing bullying and violence in South Australia., National Institute for Educational Research 37

オーストラリアの教室で見た、いじめ解消のためのコミュニケーション技能の開発

 

国立教育研究所研究集録 35 1997.9 Arimoto, developing communication skills for reducing bullying in Australian class s rooms, National Institute for Educational Research 35.

子供が討論に参加する時―小学生の討論の会話分析

 

国立教育研究所研究集録 32 1996.3 Arimoto, Conversation analysis of Japanese elementary school students’ class room discussion, National Institute for Educational Research, 32

「自己実現」の道具としての,スピーチコミュニケーション技能の開発: カリフォルニアの高校でみた,討論の授業の会話分析

 

國立教育研究所研究集録 31, 21-38, 1995 Arimoto, developing speech communication skills of Californian high school students, National Institute for Educational Research, 31