②芸術の歴史的様式の確立
② Establishment of historical style of art Until now,





日本語
いままで、世界中に存在していなかった芸術の新様式とは 作家の思っていることなどを 鑑賞することではなく、

観る人のためのものであるのです。

その観る人が「生きるのに役立つ」作品であることです。 そう言う作品が、世界中の研究者たちに課せられたものである。

しかし、現在まで作品が出現することもなく、学者たちは その出現に待ち焦がれているのです。

それが、理論としては 普遍的理論として存在しているのです。

今までの様式では 作者の意図で表現され、それを評価するものであり、観る人のものという作品は 存在していなかったのです。

ハウス、ゼーデルマイヤー教授、松本正男東京芸術大学元学長、によると、

ピカソ異常なほどの大きな才能の持ち主であるが、美的遊戯に関わっているだけです。

美的遊戯だけではなく倫理的であらねばならないのです。

倫理的というのは 人間の初産としての芸術作品であり、哲学的意義を担うものでなくては ならないのです。

人間の初産としての本質を定める時 宇宙量子学や植物生態学の応用が 欠かせないものと言えます。

作品の人間的中心的課題は 作品を創造する行為の持つ意味を問われることである。作品は 何かを考究することだからである。

カンデンスキーの理論は アメリカに渡った「バウハウス」によって、現代絵画への影響に 偉大なものがあると思いますが、

色や線での抽象絵画と言うけれど、

その多くが 産業デザイン的である、その考えが増殖すればするほど、芸術作品は 追いやられてしまいます。

これでは「人間の生きるのに役立つ作品」としての資質が存在しません。

作品は 「美的遊戯」ではなく、一時的流行によるものでもありません。

カンデンスキーは 「空間」を表現できなかったことに苦労していたようですが、そこにも、哲学的視野が存在せず、

時間空間を捉える方法を知ることは なかったのです。

それは ピカソに続いて、哲学的意義の必要性を痛感せざるを得ませんでした。

人間存在と時間、空間を解き明かすこと、表現することである。


② Establishment of historical style of art Until now,


the new style of art that did not exist all over the world is not for appreciating what the artist thinks,
but for the viewer. The viewer is a work that is "useful for living."

Such a work was imposed on researchers all over the world. However, no work has ever appeared, and scholars are longing for it. It exists as a universal theory as a theory.
In the style so far, it was expressed by the intention of the author and evaluated,
and there was no work that belonged to the viewer.
According to Haus, Professor Seedelmeier, Masao Matsumoto,

former president of Tokyo University of the Arts, Picasso has an extraordinarily great talent,
but he is only involved in aesthetic play. He must be ethical as well as aesthetic play.
Ethics is a work of art as the first birth of a human being,
and he must have a philosophical significance.
It can be said that the application of cosmic quantum science and plant ecology is indispensable when determining the essence of human beings as the first birth.

The central human issue of the work is to question the meaning of the act of creating the work.
This is because the work is to study something. I think Kandensky's theory has a great influence on contemporary painting due to his "Bauhaus" that went to America.

Although he calls it an abstract painting with colors and lines, he is mostly industrial design,
and the more the idea grows, the more the work of art is driven away.
With this, there is no qualification as a "work that is useful for human life".

The work is not "aesthetic play" and is not due to a fad.
Kandensky seems to have had a hard time not being able to express "space",
but there is no philosophical perspective there either.

He never knew how to capture space-time Following his Picasso,
it had to realize the need for philosophical significance.
It is to unravel and express human existence, time, and space.



sub2htm

2.芸術の新様式を求めて






index.html
Top page