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③美術史の簡単な捉え方



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③ 美術史の簡単な捉え方
*一個の芸術作品として捉える美術史
*この絵画は それ自身で その存在を更新するものでなくては ならない。

「美術史の方法とは 個別的一回的な作品を 時間系列の内に配する普遍的 統一的視点」の問題であろう。
そして、作品の人間学の中心的課題として 作品を創造する行為の持つ意味を問い、以って、作品とは 何かを考究することである
。この課題が構造論以上に重要な哲学的意義を担う事は 言うまでも在るまい。
大多数は 高さを求める精神の創造性が繰り広げる冒険の狙いにほかならない。

芸術的現実性とは 通常の現実の内では 妨げられ、損なわれていた世界の本質の成就以外のなにものでもなく、
芸術的原理とは 埋もれた真理の回想、自覚に過ぎず、
本質の露呈と言う形而上学的意味をもつことになろう。(芸哲)
何よりも作品を一個の芸術作品として捉える美術史でなければならない

。これこれの絵画が存在すると言うことだけでは ならない。この絵画はそれ自体において、存在するのでなければならない。
この絵画は たえず、それ自身で その存在を更新するのでなければならない。

あらゆる芸術作品は 1つの思想であり、1つの理念である。
この二重の関係は それを考える意識と、それに出会う意識であり、私が目指し、
また、私の所有たらしめる ところのものは 「私」と「非、私」と思想の親密性、
半透明性と即自の不透明性、無差別性との、この総合である(サ)

美術史をかい摘んでみると、モネ、セザンヌの時間差表現ピカソの2視点絵画又は 多視点絵画といわれるものが
 存在すると言えよう、
そして抽象絵画の大御所、カンデンスキーの存在である。
ピカソの性的描写のように、性器を直接描くのではなく、その絵から描いていない性衝動が 感じられるとすれば 
素晴らしい表現と言えるのではないだろうか。
しかし、そのまま時間差から発展してゆかないことは まことに残念であります。
4次元表現に発展することがあれば、性衝動を描かずとも、感じられたかもしれません。
そして、人間存在や倫理の不足ともいわれなかったと思います。

「カンデンスキ―の抽象絵画理論の構築」に於いては 最初で最後の理論家といえるとでしょう。
構図論や画面の重さ表現においては 特に、参照されるべきものでありましょう。
しかし、「定義しがたい空間」であるといっているのですが、
空間性は「総じて 存在物は 世界(全体性)を根拠としてのみ暴露されるのであるから」空間を定義されないと言う事は 
藝術作品とは言えず、デザイン的方向であり、
機能主義的である。それは 行きつくところ、芸術は 影の方へ追いやられ 「インダストリアル デザイン」が,
芸術にとって変ってしまう。

芸術は 生活に奉仕すべき物である。自然対象から その本質的な構造を描き出す表現としての抽象と線と
色を音符と同じような性格で扱う表現の媒材としての抽象が、
対立している所以である。しかし「色彩だけの領域は その効果を解像されない.
色は 私達人間が抱いている概念の欠けらすら持っていない。
なぜなら、きめの細かさや 形や色々な事が無くては 
人間が思い浮かべる事の出来るような高い質を持ったイメージや思考には 程遠いからである。

A simple way of understanding art history
* Art history as a single work of art *


This painting must be his own and he must renew his existence.
The problem of "the method of art history is a universal and unified perspective of arranging individual and one-time works in a time series".
And, as a central issue of the anthropology of the work,
it is to question the meaning of the act of creating the work, and to consider what the work is. <br> ..

It goes without saying that this issue bears more important philosophical significance than structural theory. The majority are none other than the aim of an adventure unfolded by the creativity of
the spirit that seeks height.
The artistic reality is nothing but the fulfillment of the essence of the world that was hindered and impaired in the ordinary reality,
and the artistic principle is nothing more than a recollection and awareness of the buried truth.

It will have the metaphysical meaning of revealing the essence. (Geitetsu)
Above all, it must be an art history that regards a work as a work of art. ..
He cannot be said to have this painting. This painting must exist in itself. T
his painting he must constantly renew his existence on his own. Every work of art is one of his ideas, one of his ideas.

This dual relationship is the consciousness that he thinks about it and the consciousness
that he encounters it, and what I aim for and what makes me own is the intimacy of
"I" and "non-I" and thought. sex, This synthesis of translucency, immediate opacity,
and indiscriminateness (sa)

< Looking at the history of art, it can be said that there is a two-view painting or a multi-view painting of Picasso, which expresses the time difference between Monet and Cezanne. And there is Kandensky, a great figure in abstract painting.
If you can feel the sexual urge that you did not draw from the picture,
instead of drawing the genitals directly like Picasso's sexual depiction,
it would be a wonderful expression. However, it is a pity that he will not develop from the time difference as it is. If it could develop into a four-dimensional expression,
it might have been felt without drawing a libido.

I don't think it was. It can be said that he is the first and last theorist in
"Construction of Kandenski's abstract painting theory".
It should be especially referred to in composition theory and screen weight expression. However, although it is said that it is a "space that is difficult to define", <br>

Spatiality is not a work of art, but a design direction,
because the existence is generally exposed only on the basis of the world (wholeness).
It is functionalist. Wherever it ends up, art is driven toward the shadows,
and "industrial design" is transformed into art. Art is something that should serve our lives.
From a natural object, he has an abstraction as an expression that depicts its essential structure and
an abstraction as a medium for expressions that treat lines and colors with
the same character as musical notes. That is why they are in conflict.

But "the area of ​​color alone does not allow him to resolve its effect.
Color does not even lack the concept we humans have.
This is because it is far from a high-quality image and thought that human beings can think of without the fineness, shape, and various things.



sub2
2.芸術の新様式を求めて







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