④.題材の捉え方と画面構成







④.題材の捉え方と画面構

a.デホルメばらばらにショウトカット

b.世界の建立

c.緊張と重軽感



カンデンスキィーの理論を参照する


下の方には比較的 重たい感じの形態を、上の方には 軽い感じの形態を配することにおいて、

上下の方向に向かう緊張は 著しく増大するのである。

逆でも、相対的な均衡が実現する。

人格あるのですから、人間と同じである、したがって、右に見えるのは 左側、左側に見えるのは 右側である。

【重さの概念】内面的緊張の表現である。右側の方が一層発達している。その意味からより、自由である。

左側は 発達の遅れた自由さに、欠ける側である。基礎平面の左は 希薄といった観念、

下から上に行くに従い、次第に解放感が増して行く、右側の場合は 特に、それが、著しい*注意 画面をひとりの人格ととらえその画面を中心に左右を表す。

 下の方に 比較的重い感じの形態を、そして、上の方には比較的軽い感じの形態を配することに於いて、

上下両方向に向かう緊張は 尚、著しく増大させられるのである。逆でも、相対的な均衡が 実現する。


* ドラマチックな効果を強める  上、基礎平面の重さ 2

4:8の割合         形態の重さ  4分の2

下、基礎平面の重さ 4

形態も重さ  8分の4

均衡を獲得する        上、基礎平面の重さ 2

6:6の割合        形態の重さ 6分の4

下、基礎平面の重さ4

形態の重さ6分の4

<重さの概念>内面的緊張の表現であると言う

* 右側の方が いっそう発達している。その意味から、より自由な側である左側は 発達の遅れた それだけにまた

自由さに欠ける側である。

基礎平面の<左>は 希薄と言った観念。下から上に行くに従い、次第に解放感が増して行く、

右辺の場合には 殊に それが著しい




* a1-2最も弱い編成

b1-3上により緩和され抵抗

c2-4下により緩和された抵抗

d3-4最も大きな抵抗



 

b。デスハ―モニーとハ―モ二―
* 良い評価と構成
* 積極的な形と消極的形が交互に現れている、対立するメロディである。


e..黄金分割と構図の単略化
2方から四角形を描く


右下から左上にハーモニィー

右上から左下の線、デスハ―モニー


上は見栄がよく、下は良くない。


English




④. How to grasp the subject and screen composition

a. Dehorume Short cut to pieces
b. Construction of the world
c. Tension and lightness Refer to Kandensky's theory By arranging a relatively heavy form in the lower part and a lighter form in the upper part,
The tension in the vertical direction increases significantly.
On the contrary, a relative equilibrium is achieved.
Since it has a personality, it is the same as a human being,
so what you see on the right is the left side, and what you see on the left side is the right side. [Concept of weight]

It is an expression of internal tension. The right side is more developed.
In that sense, it is more free. The left side is the side that lacks the freedom of delayed development.
The idea that the left side of the foundation plane is thin,
From the bottom to the top, the feeling of liberation gradually increases,
especially in the case of the right side, which is remarkable

* Caution: The screen is regarded as one person's personality and represents the left and right centering on that screen. In arranging a relatively heavy morphology at the bottom and a relatively light morphology at the top The tension in both the up and down directions is still significantly increased. Even vice versa, a relative equilibrium is achieved.

* In addition to strengthening the dramatic effect, the weight of the basic plane 2 4: 8 ratio,
weight of form, two-quarters Below, the weight of the foundation plane 4 Form is also weight 4/8 To obtain equilibrium, the weight of the basic plane is 2 6: 6 ratio, weight of form, 4/6 Below,
the weight of the foundation plane 4 Form weight 4/6 <Concept of weight> It is said to be an expression of internal tension. * The one on the right is more developed. In that sense,
the left side, which is the more free side, is underdeveloped. It is the side that lacks freedom.

The idea that the <left> of the basic plane is thin. As you go from bottom to top,
the feeling of liberation gradually increases. Especially in the case of the right side, it is remarkable .*
A1-2 Weakest formationb 
 1-3 relaxed and resisted 
 Resistance relaxed by c2-4
  d3-4 Largest resistanc


  

b. Death Harmony and Harmony
 * Good evaluation and composition  
* It is a conflicting melody in which positive and negative forms appear alternately. 



e .. Golden section and abbreviation of composition
Draw a rectangle from two sides   

Harmony from lower right to upper left
The line from the upper right to the lower left, Death Harmony
 









The top looks good and the bottom doesn't


.Link





toppag
index.html