絵画技法と耐久性
Painting techniques and durability
Lackiertechniken und Haltbarkeit
Painting画技法与耐久性





日本語



絵具の特性による耐久性

【水彩画】~染料色が多い。2~3年間で 色が、褪せてしまう

【アクリル絵の具】~通常3年間程度で褪せてしまう。紫外線カットの薬を下地塗りと上塗りを施した場合の耐久性8年という。

【油絵】~市販のカンバスにて制作した作品は 40~50年で亀裂が 入るか剥離する事が、ほとんど見られます。


500年以上の耐久性を持たせるには 色の対かを防ぐ、

膠(グル―)【GLUE】を使う

基底材の良い支持面とは 吸収性が無く、筆の跡を残せる肌理であり、絵具の乗りがよく、乾きの良いものがよい。

市販のキャンバスは 吸収性が強く、適切でないのは 明らかである。普遍性にかけ、2~30年で簡単に弛んでしまう。

そして、40~50年ほどで、割れたり、剥離したりする作品を観ますが、プロの作品です。

ヨーロッパの忠実な画家は 市販のキャンバスを使うとき、裏に、卵の白身にて裏打ちします。これは裏面からの湿気乾燥を防ぐためです。

日本では 湿気、乾燥がひどく、耐久性は 保たれません。それで、6か月以上乾燥させた、板を利用した手作りキャンバスです。ご参照ください。

油絵に、膠を利用した作品は 1000年以上の作品が 発見されたとのことです

普遍性ある作品制作の向上の為、ルーベンス、レンブラント、デユーラーの技法を念頭に置きながら、参照しております。

作品全体の様相では 透明、不透明の力強いコントラストを強調しております。

制作の全行程を公開しながら、如何に、普遍性ある作品を制作できるか、様々な制作技術の応用をしております




English


Durability due to paint properties

[Watercolor painting]-Many dye colors. The color fades in a few years
.
[Acrylic paint]-Usually fades in about 3 years. It has a durability of 8 years when a UV-blocking drug is applied to the base coat and top coat.

[Oil painting]-Most of the works produced on commercial canvases are cracked or peeled in 40 to 50 years.

To make the durability more than 500 years

Using glue [GLUE]

A good support surface of the base material is a non-absorbent texture that can leave a trace of a brush, has good paint riding,

and has good dryness.

Obviously, commercially available canvases are strongly absorbent and not suitable. Due to its universality, it easily loosens in 2 to 30 years.

And in about 40 to 50 years, I see works that crack or peel off, but they are professional works.

European loyal painters use a commercially available canvas, which is lined with egg whites on the back.

This is to prevent moisture drying from the back.

In Japan, moisture and dryness are severe and durability is not maintained.

So, it is a handmade canvas using a board that has been dried for more than 6 months. Please refer to it.

It is said that works that use glue in oil paintings have been discovered for over 1000 years.

In order to improve the creation of universal works, the references are made with Rubens, Rembrandt, and Duerer techniques in mind.

The appearance of the whole work emphasizes a strong contrast of transparency and opacity.

While making the entire production process public, we are applying various production technologies to see how we can produce universal works.





Deutsch

Lackiertechniken und Haltbarkeit



中國人


涂料特性带来的耐久性

[水彩绘画]-许多染料颜色。几年后颜色消失

[丙烯酸涂料]-通常会在3年后褪色。当将防紫外线药物应用于底漆和面漆时,它具有八年的耐用性。

[油画]-在商业画布上生产的大多数作品在40至50年内破裂或剥皮。

使耐久性超过500年

使用胶水[GLUE

基材的良好支撑表面是非吸收性质地,可以留下刷子痕迹,具有良好的涂料附着力,并具有良好的干燥性。

显然,可商购的帆布吸收性强并且不适合。由于其通用性,它在2至30年内容易松动。

在大约40至50年间,我看到作品会断裂或剥落,但它们是专业作品。

欧洲忠实的画家使用市售的画布,背面衬有蛋清。这是为了防止水分从背面干燥。

在日本,水分和干燥严重,不能保持耐久性。因此,这是一块使用了干燥6个月以上的木板的手工帆布。请参考。

据说在油画中使用胶水的作品已有1000多年的历史了。

为了改进通用作品的创作,参考文献时考虑了鲁本斯,伦勃朗和杜勒技术。

整个作品的外观强调了透明和不透明之间的强烈对比。

在公开整个制作过程的同时,我们正在应用各种制作技术来了解如何制作通用作品。





Link


8.色彩とマチエール
Color and Matiere
Farbe und Matiere
颜色和材质




toppage
index.html