色の考え方
The idea of color











マチス~まず、形を描け、そして、精神を啓培し精神の中へ色を導入せよ

色彩学は 物理で取り扱われてきた太陽光線のプリズムによって分解されるか、完全な暗黒の中でも霜がかったような暗い灰色を見る事が出きる。

a、或ものは 透明な緑 或いは、どんな他の色でもありうるが、透明な白では ありえない

b、白は 最も明るい色である。

C、灰色は 輝くことはあり得ない。

d、純粋な茶色 或いは茶色の光は ありえない

e、黒みがかった黄色、と言うものはない。

f、青みがかつた緑と言うものは あり得るが、赤みがかった緑と言うのは ありえない。

g、強烈な赤や強烈な白には 輝きがある。

h、強烈な茶色や強烈な灰色。明るく見えるものは どれでも灰色には見えない。しかし、灰色のものは光を当てられているように見える

グラッシュは 一度~色彩を鈍らせない。

空は 純白と紫と「カドミューム、イエロー」

バーミリオンの上に濃紫をすり込む
<
反対色は 重ねる

混色は 同系色のみ

Rは 自然現象における回転する物を反映しています、それが、赤の感覚により活発化される時、その身振りは 力強い生命を受け取ります。

赤や灰紫色の緊張において、Lは その本質をリズミカルに展開します。

呼吸作用の力であり、火花のように炎を吹き起こす力です

橙色に近い白色で透明で明るくなければなりません

明るくなっている空は 淡いピンク色に、金色の背景は 人間が霊界より生まれてきたことの想い出です。

真の色は、照明を考慮して演澤されるわけではなく、まさに、その照明が消えた時にこそ、現れるものである。

非常に高い温度で熱せられた時の光は 青味を帯びて感じられる

冷光源の発行スペクトル。

ナトリウム灯―黄色に見え、水銀灯の倍と高い。

水 銀 灯 ―青や緑味を帯び、緑を一層際立たせる。

カドミウム灯

赤は 長波長側の成分を多く反射し、 青は 短波長側の成分を多く反射している。 白は あらゆる波長成分を近く、反射する。 

色反応に影響を及ぼす要因としては 光源の特性や物体の反射特性が重要であるか その外に観察条件や観察者の眼の特性や心理的要因も考慮されなければならない。

ゲーテ、~明るい色は 黒いものより小さく描く必要を説いている。

赤が 最も暖かく、

青が 最も冷たく、

緑と紫は 中間に位する。

色相以外に  明度や彩度の影響を考慮する。 青系統の色では 明度や彩度が違っても、冷たいと言う感じは ほぼ一定している。

青系統の色では 明度や彩度が異なると暖かさ感は 大きく変動する事がわかる。 彩度の影響が多少 認められるようである。

二次色は 彩度を落とす

lang=EN-US>1</span>次色である赤、黄、青のうちの二色を配したものは 一次色と二次色(オレンジ、緑、紫)を配したものより、調和しやすい。

一次色の方が二次色より彩度が高い。

黒、灰色は 彩度の高い色と 組み合わせると、良く調和する

青系統の色では 明度や彩度が異なると暖かさ感は 大きく変動する事がわかる。 彩度の影響が多少 認められるようである。

二次色は 彩度を落とす

次色である赤、黄、青のうちの二色を配したものは 一次色と二次色(オレンジ、緑、紫)を配したものより、調和し、やすい。

一次色の方が二次色より彩度が高い。

黒、灰色は 彩度の高い色と 組み合わせると、良く調和する考 え 方




The idea of ​​color Matisse-First,
draw a shape, then cultivate the spirit and introduce color into the spirit
.


Color science can be decomposed by the prism of the sun's rays, which has been treated in physics, or you can see a frosty dark gray even in complete darkness. a, or something can be clear green or any other color, but in clear white he can't b, white is the brightest color. C, gray cannot shine. d, pure brown or brown light he can't e, there is no such thing as blackish yellow. f, There can be a bluish green, but he can't have a reddish green. g, intense red and intense white have a brilliance. h, intense brown or intense gray. Anything that looks bright doesn't look gray. But the gray ones appear to be illuminated Goulash does not dull the color once. The sky is pure white, purple and "kadomume, yellow" Rub the deep purple over the vermillion Opposite colors overlap Mixing is only for similar colors R reflects a rotating object in a natural phenomenon, when it is activated by the sensation of red, its gesture receives a powerful life. In the tension of red and gray-purple, L develops its essence rhythmically. It is the power of breathing and the power to blow flames like sparks. Must be white, close to orange, transparent and bright The bright sky is pale pink, and the golden background is a memory of human beings born from the spirit world. True colors are not performed in consideration of lighting, but only when the lighting is turned off. The light when heated at a very high temperature feels bluish. Issuance spectrum of a cold light source. Sodium lamp-looks yellow and is twice as expensive as a mercury lamp. Water silver lantern-It has a blue or green tinge and makes the green stand out even more. Cadmium light Red reflects a lot of components on the long wavelength side, and blue reflects a lot of components on the short wavelength side. White is close and reflects all her wavelength components. It was Whether the characteristics of the light source and the reflection characteristics of the object are important as factors that affect the color reaction, the observation conditions, the characteristics of the observer's eyes, and the psychological factors must be taken into consideration. Goethe, ~ Bright colors need to be drawn smaller than black ones. Red is the warmest, Blue is the coldest, Green and purple are in the middle. Consider the effects of lightness and saturation in addition to hue. He has a fairly constant feeling of being cold, even though the bluish colors have different lightness and saturation. < It can be seen that the feeling of warmth fluctuates greatly when the lightness and saturation are different in the blue color. It seems that the influence of saturation is somewhat recognized. Secondary color desaturates The two colors of red, yellow, and blue, which are the secondary colors, are easier to harmonize than the primary and secondary colors (orange, green, and purple). The primary color is more saturated than the secondary color. Black and gray harmonize well when combined with highly saturated colors. It can be seen that the feeling of warmth fluctuates greatly when the lightness and saturation are different in the blue color. It seems that the influence of saturation is somewhat recognized. Secondary color desaturates The two colors of red, yellow, and blue, which are the secondary colors, are more harmonious and easier than the primary and secondary colors (orange, green, and purple). The primary color is more saturated than the secondary color. How to think that black and gray are in good harmony when combined with highly saturated colors


Link

8.色彩とマチエール
Couleur et matiere




index.html